søndag 28. oktober 2007

Tyrkia i oktober

Befinner meg for tida på Scandinavian Rehab Center på sørkysten av Tyrkia. Like ved byene Side og Manavgat. Er med på en ekstratur Rikshospitalet har satt opp fordi det var mange på ventelsite og penger igjen. Heldig for meg og de 24 andre som er her:-)

Det er også andre norske pasienter her. En parkinsongruppe reiste hjem i går natt og en fibromyalgigruppe kom ei uke før oss. de er med på et forskiningsprosjekt der en tilsvarende gruppe er på Lillehammer. De skal se på hvordan klimaet virker på fibromyalgi.

Her der det passe varmt. Vi har hatt "forferdelig" regn og torden. Regnet her er ikke for pyser, sa legen. Men mesteparten av tida er det passe varmt og passe mye sol. Treninga har vært "snill". Tre programposter for dag. Mange sper på med sykkelturer på egen hånd. For meg har de vært en ny oppleveelse å være i så god form at jeg har kjent meg rastløs. Det kunne gjerne vært litt mer:-) Her er jeg jo for tå ta meg ut.... Men, de har et opplegg, med mye behandling og lite trening til å begynne med, og mer aktiv trening etter hvert. Og jeg synes det er interessant å følge et annet opplegg, så jeg har valgt å være åpen og avventende til resultatet.

Det er Tyrkias nasjonaldag i dag! Kjenner at jeg liker Tyrkia etter noen turer til Balcova. Folket her er vennlige og hjelpsomme. Rakien er god:-) Hotellet har god mat. Sjukepleierne som er med oss er hyggelige. Tida går fort. I dag er det søndag, stranda er fem minutter unna, temperaturen i sjøen er omtrent 25 grader. Det meste er bra og det som er problemer er så lite at det ikke er verdt å nevne.

Leser i avisene at folk har begynt på lutefisken hjemme. Akkurat det er fjernt for meg nå!

Ingen kommentarer: